Dôvod, pre ktorý podľa odborníka psychológie mladí ľudia nechodia na rande

Dnešní pubertiaci chodia v porovnaní s generáciou svojich rodičov na rande menej, pretože trávia viac času so svojimi smartfónmi.

Generácia narodená po roku 1995 nepotrebuje osobný kontakt  so svojimi vrstevníkmi, pretože s nimi môže komunikovať elektronicky. Menej sa zaujímajú o romantiku a viac o interakciu online. Tento pokles v randení zodpovedá tiež poklesu sexuálnej aktivity medzi mladými ľuďmi.

Profesorka psychológie na Štátnej univerzite v San Diegu, Jean Twenge, na základe prieskumov 11 miliónov mladých ľudí a série podrobných rozhovorov zistila, že v roku 2015 chodilo na rande 56 percent dospievajúcich detí vo veku od 14 do 18 rokov, v porovnaní s 85 percentami generácie X (tí, ktorí sa narodili medzi 1965 a 1984) a Baby Boomers.

Od roku 1991 klesla sexuálna aktivita medzi 14 a 15-ročnými takmer o 40 percent. Priemerný tínedžer má teraz sex po prvýkrát vo veku 17 rokov, o celý rok neskôr, ako bol priemer generácie X. (Zdroj: www.standard.co.uk)

Petra Hampl je certifikovaná rodinná koučka. Pracuje s rodičmi detí v puberte. Zaoberá sa posilnením a zlepšením vzťahov medzi rodičmi a tínedžermi. Pri svojej práci rieši otázky, ako si u detí získať rešpekt a úctu, vymeniť hádky za spoluprácu a lepšie svojim deťom rozumieť.

Stiahnite si ebook zadarmo:

4 KROKY, AKO ZMENIŤ BOJ S VAŠIMI DEŤMI NA SPOLUPRÁCU

Stlačením tlačidla "Stiahnuť zadarmo", súhlasíte s tým, že vám pošlem na vložený email e-knihu 4 kroky, ako zmeniť boj s vašimi deťmi na spoluprácu a ďalej vám budem posielať len emaily s rovnakou alebo príbuznou tematikou - teda zaujímavým obsahom z oblasti výchovy detí v predtínedžerskom a tínedžerskom veku. Pre získanie ešte potvrďte overenie emailu, ktorý vám bude do schránky ihneď odoslaný. Na emaily sa môžete tešiť spravidla 1x za 14 dní. Ak narazím na zaujímavú tvorbu niekoho ďalšieho, rada dám o jeho práci vedieť. Pokiaľ už nebudete chcieť email newslettre ďalej dostávať, kedykoľvek sa môžete odhlásiť a tento súhlas odvolať prostredníctvom odhlasovacieho odkazu v každej kampani. Viac o našich zásadách spracovania osobných údajov nájdete tu.